onsdag 18 april 2018

Jag vaknar tidigt!



En härlig morgon.
Jag vaknar tidigt (vid 04.25) och behöver gå på toa. När jag gjort det lägger jag mig igen, i hopp om att somna om. Men icke. Nåja, jag ligger kvar tills Jörgen går upp vid 6.20 då går jag också upp.

Tar min promenad efter morgonkaffet. En något längre runda blev det denna morgon.
När jag kommer tillbaka blir det min träning, sedan duschar jag och därefter är det dags för yoga.
Helt underbart! Vilken start på dagen!!

Jag har precis ätit upp min frukost bestående av cornflakes med laktosfri mjölk och en hönökaka"bulle". Nu sitter jag i lugn och ro och dricker mitt nya, goda te. Vakna sakta...

Om ca 30 minuter ska jag köra och besiktiga den ena bilen. Jag har de senaste gånger besiktigat i Svedala. Lite närmare och nimmare tycker jag. Kostnaden för besiktningen är densamma ändå.

När jag är klar där blir det några ärenden, sedan hem och ta det lugnt.

Ha det gott
Lene

2 kommentarer:

  1. Vad drygt att inte kunna somna om vid den tiden :(

    SvaraRadera
  2. Skåne är ju fantastiskt vackert. Tänker att du njuter av morgonpromenaden i detta landskap. Här är det dåligt med morgonpromenader nu sen Ajax dog. Nja inga alls helt enkelt. Jag vill ha en HUND, nu !!!!!!!!!!Saknar älskade Ajax så himla mycket. Men är samtidigt glad att vi fick ha honom hos oss i 16,5 år. Han föddes i Rönås utanför Sjöbo.
    Hoppas det gick bra med bilen.
    Ha det gott där söderut !!!!! Kram Eva

    SvaraRadera