torsdag 15 februari 2018

Jodå så att...!



Godmorgon torsdag! Jisses det är redan torsdag och helgen närmar sig med stormsteg.

Men vet du, vi kör en omgång maginfluensa till. Eller något liknande. Jag är så dålig i magen så jag vet knappt hur jag ska beskriva det. Jag väljer att inte beskriva det. Inget någon vill höra tänker jag.
Det blir te och vatten för min del nu. Jodå så att...

Igår köpte jag hem en kurs i "Mindfulness vid långvarig smärta och sjukdom" som är internetbaserad. Jag påbörjade den direkt och känner att det kommer med all säkerhet bli något bra för mig.
Den sträcker sig över flera veckor och man ska göra kroppscanning 2 gånger om dagen med hjälp av antingen dator eller appen i mobilen. Man ska även göra andningsövningar en gång i timmen under kursen. Detta är något jag kan utöva varsom och närsom och jag tror på att det kommer gynna mig i min smärta i och med att jag lär mig andas rätt, "hitta" i kroppen. Mindfulness har jag hållit på med ett tag då jag har en app i mobilen sedan tidigare som jag lyssnar på med jämna mellanrum. Men denna kursen är lite mer ingående än appen jag har sedan tidigare. Spännande!

Pga min mage så blev det bara en plutterunda idag. Men ut kom jag i alla fall och det är skönt. Det blåser och är kallt, men skönt ändå. Det är alltid skönt att komma ut en runda.

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar