tisdag 13 februari 2018

Fettisdagen!



Ljusen är tända och kaffet är i muggen. Morgonen kan börja så sakta.
Jag är trött som få och har så ont i kroppen så det är verkligen sanning när jag säger vakna sakta. Väck kroppen sakta, sakta.
Fram till ca 04 imorse sov jag helt ok men sedan blev det bara sporadisk sömn. Vakna, slumra, vakna, slumra. Så håller jag på. Så jag är lagom trött just nu. Men jag kan inte sova så det är inte lönt att ligga kvar i sängen. Bättre att börja dagen så sakta och om det behövs sova en stund senare.

Det är fettisdagen idag och ikväll blir det semlor till kaffet. Vi sätter ihop dem själv. Det är många år sedan vi köpte färdiga semlor. Vi tycker det blir så mycket godare att sätta ihop dem själv.  Gott ska det bli.

Min dagliga morgonprommis är på g, men som sagt, jag tar det lugnt. Ingen brådska. Jag har hela dagen på mig. Det blåser inte mycket, man ser hur det rör sig smått, smått i buskar och så, vilket jag tycker är skönt. Det är +1,1 grader och det är helt ok. Vad jag sett så ska det eventuellt snöa lite senare. Vi får väl se hur det blir med det.

Ha det gott
Lene



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar